Nove vijesti:
Gledam AIDS 2008/2009 - 11.07.2009. 21:16
Ines Ljubetić : Kontra perspektive - 06.11.2007. 23:20
Retrospektiva: Berivan Sayici - 08.10.2007. 17:12
Portreti: Berivan Sayici, Rudolf Strobl, Stefan Wirnsperger - 08.10.2007. 16:39
Alexandra Augustin: Party - 09.07.2007. 20:15
Content Management Powered by CuteNews
Collaboration

AIDS & CHILD (CH)
AIDS Action Council of the ACT, Canberra (AU)
AIDS Hilfe Schwiez (CH)
AIDS Hilfe Wien, Klagenfurt (AT)
Arcotel Allegra hotel, Zg
Asociaciď¿ Familia (ASHONPLAFA)
AVERT (UK)
Booksa, Zg
Caffe Argentina, Zg
Camera Obscura, Buddha Bar, Ri
Deutsche AIDS Hilfe (DE)
European AIDS Treatment Group (BE)
Europski dom Zagreb
Female Health Company, The (UK)
www.gay.hr                                                                                    Gimnazija Andrije Mohorovicica,Rijeka
HERO, Maryland State (US)
Hvatski zavod za javno zdravstvo
Iskorak, Zg
Jerusalem AIDS Project, The (IL)
Kafka Club, Zg
KIC, Zg
Klinika za djecje bolesti Zagreb (Klaiceva)
Knjizara Tamaris, Zg
KnjiznicaVladimir Nazor, Zg
London friend (UK)

Love Life South Africa (ZA)
Love Life STOP AIDS (CH)
MAMA, Zg
Mario Mieli, Roma (IT)                                                               Medvescak health club, Zagreb
Metromate GMFA (UK)
Ministry of Health, Botswana
New Zealand AIDS Foundation (NZ)                                              Otocac srednja skola
OS Miroslav Krleza Zg                                                                   OS Ivan Goran Kovacic, Petrinja
Positive Women, Victoria (AU)                                                  Prirodoslovna Skola Karlovac                                                          Ruder Boskovic gimnazija Osijek
Stayingnegative (AU)
STOP AIDS Graz (AT)
STOP AIDS NOW (NL)                                                   SUPPORT
Terrence Higgins Trust, The (UK)                                                        V gimnazija Zg
Victorian AIDS Council (AU)                                                  Viktorovac Srednja Skola Sisak
XV gimnazija (MIOC), Zg
Zavod za javno zdravstvo grada Zagreba

Sponsors


Login


Matthias Herrmann - 8x10" - Gledam AIDS festival

Matthias Herrmann – 8x10

 

(18. studenog 2006. – Galerija Matice hrvatske)

 

 

mediji: HRT, Nova TV, RTL

 

herrmann-studio.com/8x10" 

 


 

Matthias Herrmann rođen je u Munchenu (Njemačka), a njegov rad je vezan za Beč (Austrija). Nakon što je bio voditelj jedne od svjetski najpoznatijih modernih galerija «Secesija» u Beču, od 3. mjeseca ove godine dekan je na akademiji likovnih umjetnosti (Beč), katedre fotografije.     

 


 

Matthias Herrmann je HIV pozitivan i njegove fotografije pokazuju potpuno drugačiju perspektivu na život. Matthias problematizira slobodu i zatočeništvo kao jednu cjelinu, ispituje svoju seksualnost i slobodu kroz zatvaranje u samog sebe. Njegovo fizičko stanje ga ne određuje niti sputava, već potpuno suprotno.

 


 

Izabrane samostalne izložbe:

 

2005                       Galerie Steinek, Vienna

2004                       Bétonsalon, Paris
                Solo Exhibition, Toronto
                Ausstellungsraum Jürgen Bahr, Cologne

2003                       Galerie Steinek, Vienna

2002                Galerie Serieuze Zaken/Rob Malasch, Amsterdam

                Literaturhaus, Salzburg
                Paul Petro Contemporary Art, Toronto
                Muzeum Sztuki/Galeria Potocka, Krakow

2001                       Galerie Steinek, Vienna

2000                       Galleria Il Ponte, Rome

1999                       Kunsthalle Vienna
                Rupertinum, Museum for Contemporary Art, Salzburg

1998                       Galerie Praz-Delavallade, Paris
                Galerie Barbara Farber/Rob Jurka, Amsterdam
                Galleria Il Ponte, Rome,

1997                       Wessel O'Connor Gallery, New York

1996                       Feeling good about myself, Art Metropole, Toronto

                              Galerie Yves Le Roux, Montréal
               Galerie Andreas Weiss, Berlin

1995                      Vorarlberger Kunstverein/Magazin 4, Bregenz
               Galerija Kapelica, Ljubljana
               Galeria Potocka/Artists' Museum, Krakow
               Galerie Praz/Delavallade, Paris
               Galerie Karin Schorm, Vienna

1994                      Galerie Andreas Weiss, Berlin
               Galerie Praz/Delavallade, Paris

1993                      Secession, Vienna

 

Matthias je od 1993 do 2006 gostovao i u brojim grupnim izložbama (više od 60 izložbi) diljem cijelog svijeta.

 

 


 

Cilj izložbe je ispitati granice slobode duha kroz slobodu tijela. Stavljanjem svoje seksualnosti u različite kontekste ispitati gubi li ona svoj smisao ili se mijenja sam kontekst i okolina koja promatra. Cilj je potaknuti problematiku manjka slobode kao isključivo fizičke nemoćnosti, i dati perspektivu slobode kao subjektivnog viđenja stvarnosti i svijeta oko sebe.

 


 

Andrea D. Fitzpatrick (Izvadak iz publikacije 8x10″):

Matthiasovi radovi reprezentiraju odstupajući i prostran identitet na metaforičkoj razini, identitet u kojem tijelo i njegovi nusprodukti formiraju kontinuitet. Herrmann obuhvaća zagonetno, oprečne krajeve između muške i ženske strane, vizije i dodira, zbijenosti tijela i njegovog dvodimenzionalnog prikaza, macho i queer-a, nevinosti i zaraženosti, vidljivost svog postojanja nasuprot brisanja postojanja, i trajanje života od rođenja do smrti. Kroz igru i zadirkivanje s motivom tjelesnih izlučevina, kao sredstva komunikacije novih identiteta, Herrmann više povezuje svoje motive nego što ih stavlja u kontrast.

 


 

Herrmann nije samo «uhvaćen» kroz objektiv, on je oslobođen kroz otvaranje samog sebe u egzibicionizmu te prezentira svoje stavove bez suzdržavanja. On uzima sve umjetničke slobode u fotografiji, dok zapravo jako malo otkriva o samom sebi.

Herrmannova ironična kritika fotografske tradicije predstavlja pitanja same spoznaje; što je rizik u dopuštanju da bude eksponiran oku gledatelja i što gledatelj može shvatiti iz onog što vidi.

Predstavljajući sebe kao prizor, Herrmann izaziva gledatelja tako da odjednom posjeduje moć ali je istovremeno i ogoljen.

Herrmann djeluje pobijeđeno time što se učinio vidljivim i ispituje kada ono što se vidi na površini postaje indikacija pravog sebe, unutarnjeg sebe.

 


 

Herrrmannov rad može se opisati kao kontinuum punoće života (prije nego praznine smrti). On hvata fragmente života (ili barem potencijal istog, kroz izljev ejakulata), dok pobjeđuje smrt i nestajanje zaleđujući na vječnost svaki segment vremena (što ima posebnu važnost za njega kao Hiv pozitivnog umjetnika). Nema nevinosti u bijeloj tekućini, moć koju ona ima da pruži život, kao i suprotnost; opasnost koja se povezuje s spolno prenosivim bolestima (pogotovo HIV/AIDS).

 



Herrmann igra igru skrivača, prikazujući dio sebe (genitalije) kao sebe i u tom procesu prelazi tradicionalnu morfologiju tijela koja nalaže da se u fotografiji ekspresija i identitet pokazuje kroz oči i lice, koje on zamjenjuje sa genitalijama.

Jedan od najočitijih simbola muškosti je moć: «Iako je to kompenzacijska fantazija, ona podupire civiliziranog čovjeka dopuštajući mu da se definira kroz atribute koje mi povezujemo s potentnošću» kaže Herrmann.

Kroz maskiranje, parodiju roda, mijenjanje i prebacivanje značenja fetiš objekata vidimo do koje mjere se muško i žensko («u našoj dominantnoj fikciji najviše fundamentalna binarna opozicija») preokreće, vrti, gubi i stapa.

Zaraženost Hiv-om, prezentirana u ejakulatu koji je zastupljen u brojnim Herrmannovim fotografijama, je oblik alter-ega s kojim konstantno mora pregovarati. Možda je taj alter-ego usađen u njegov identitet na način da mijenja ton njegovog rada; od ranih radova (razigrano-kazališnih) do sužavanja fokusa na minimum rekvizita te je njegovo smrtno tijelo postalo jedini rekvizit. Herrmann svoje tijelo koristi kao platno za istraživanje koncepta prisutnosti i odsutnosti, kontinuirane vidljivosti i prijetnje nestajanja.



 

Iako je Herrmannovo sjeme bolesno odnosno zaraženo, u izložbi se želi prikazati kao dragocjeno, delikatno i lijepo te ukazati na sve mogućnosti koje proizlaze iz njega (kreiranje života i smrti).

Npr. Na fotografiji «Pills» auto-portretu fotografiranom sa jakom crvenom pozadinom, mjesečna doza Hiv koktela još uvijek u oštrom plastičnom pakiranju je divljački nabijena u Herrmannova usta. Želi li on grozničavo probaviti te pilule ili se guši dok ih izbacuje van, prezirući ih?

U Herrmannovim fotografijama smijeh ponekad prelazi u crni humor dok se on igra sa našim očekivanjima i obmanjuje nas sa svojim (na prvi pogled) vedrim, bezbrižnim tonom.

Problematiziranje vremena i krhkosti tijela produkt je njegove Hiv-pozitivnosti te se zbog toga bavi često zanemarenim pitanjima i temama.

 

On je taj kojeg vidimo u djelima, a u isto vrijeme on to nije.

07.11.2006. 20:55 autor: Darko
0 komentara

ime:
mail: (opcionalno)

smajlići:

smile wink wassat tongue laughing sad angry crying 

| Zaboravi me
Stranica je optimirana za rezoluciju 1024x768 i 32-bitnu boju.
Webmaster